sobota 17. ledna 2015

Červená Karkulka


Červená Karkulka

 2000, veršovaná fraška pro více postav

Prolog: Tak tohle je moje veršovaná prvotina, kterou jsem napsal v šesté třídě základní školy. Humor a jazyková bohatost je poměrně triviální, ale co byste chtěli od dvanáctiletého fracka :)

Maminka:
Dnes je pátek,
babička má svátek 
Zanes jí tu flaštičku, 
bábovku a kytičku.
A nikde se nezastavuj,
nebezpečí se nevystavuj!

Karkulka:
Chytila jsem rýmu,
trošku si zdřímnu.
Z flaštičky si naliju,
celičkou ji vypiju!
Napijíc se z flaštičky
hned vidím dvě babičky!

Vlk:
Už jsem tady.
Nikdo mě nebude dávat rady!
 
Babička:
Jen pojď dál!

Vlk:
... zvonku jsem se bál.
Babička:
Doufám, že máš lahvičku
a tu malou kytičku.
To není Karkulka, to je had! 
A asi má velký hlad!

Běž pryč
nebo popadnu tu černou tyč! 
Do juda jsem chodila,
zločince jsem honila!
Jsem hodně silná
a přitom pilná!
Alkoholem mě zásobí, 
tím se moje síla násobí!

Boj!

Vlk:
Marně ses bránila,
mrtvice tě ranila.
Vnitřnosti ti sežeru,
pořádně se nažeru.

Karkulka:
Nějak hodně jsem zaspala 
Pět hodin jsem naspala
Prázdná je ta lahvička 
Zlobit se bude babička 
Tam u těch dvou bedlí 
a nad nimi pět jedlí
Tam sídlí pět babiček
a tisíce lahviček!

Babičko, kde jsi?
Prohledala jsem všechny lesy...

A babičko, proč máš tak velké uši?

Vlk:
Vyrostla jsem přece v buši!
A teď vás sežeru obě 
v této nenasytné době!

Myslivec:
V domě je babička
a malá lahvička.
Půjdu se raději i podívat domů,
třeba tam bude mít i kolu...
To není babička!
To je vlk!
Nějak bez hladu zmlk.
Břicho mu teď rozpářu,
žaludek mu vypářu.
Vždyť uvnitř je babička,
Karkulka... a lahvička!

Babička:
Karkulko přines lahvičku,
bábovku a kytičku.
Karkulka:
Rozděláme lahvičky
ze sklepa od babičky.
Tři lahvičky vypijem,
rumem se pak dolijem.
Vlk na nás počká, 
kamenů se dočká!
 
Babička:
Psst! Do skříně se schováme,
mrtvý brouky dělám.
Vlk:
Přepadla mě žízeň,
to je ale trýzeň!
Ze studny se napiju
pět litrů jí upiju.

Babička, Karkulka, Myslivec:
Vlk se utopil,
dvorek nám vytopil.
Vlka jsme se zbavili,
borovičku zlevnili!

Vypracěč:
A u konce si všichni padnou do náručí 
a chlastaj dokud pod stůl nezahučí!

Žádné komentáře:

Okomentovat